کدبازان

والدین اوتیسم درگیر چراها!

تصاوير منتخب

فواید پازل

توانبخشی

فوائد پازل درست كردن برای کودکان


-کودک مفهوم نظم را درک می کند و تفکر منطقی در او ایجاد می شود.

-حس کنجکاوی کودک را تحریک می کند تا قوای ذهنی خود را در جهت رسیدن به هدف به کار گیرد.

-این بازی به کودک می آموزد که چگونه از راه منطقی به حل مسائل بپردازد.

 -کودک، با استفاده از پازل های مکعبی، مفهوم سطح و حجم و ارتفاع را یاد می گیرد.

انعطاف پذیری شناختی

توانبخشی

 

یکی از مشکلات شناختی در کودکان اتیسم، انعطاف پذیری شناختی است. به معنی اینکه کودک بتواند دربرابر تغییرات روتین، قوانین، شیوه ها، منعطف بوده و عملکردش را مطابق با نیازهای جدید تکلیف و فعالیت تغییر دهد.

بقیه در ادامه مطلب...

تاثیر موسیقی درمانی در توانبخشی

توانبخشی

یکی از روش های تخصصی و مورد تایید جهانی در زمینه کودک موسیقی درمانی می باشد.  این روش در حال حاضر در مجهزترین کلینیک های دنیا به عنوان یکی از روش های اصلی کار با کودک مورد استفاده قرار می گیرد.

موسیقی‌درمانی بیش از هر تکنیک درمانی دیگر با زندگی روزمره آمیخته و با نیاز و احساس آنها عجین شده است.
کلینیک کاردرمانی و گفتاردرمانی مادر در اسلامشهر برای اولین بار در منطقه به صورت تخصصی در زمینه موسیقی در مانی و آموزش پیش نیازهای لازم برای کودکان جهت اماده سازی کودک برای شرکت در اموزشگاه های موسیقی فعالیت میکند.

تاخير گفتاري در كودكان(قسمت سوم)

علائم اوتیسم توانبخشی

در مواردیگه کودک دچار فراموشی کلمات یا به عبارتی رگرشن گفتاری شده است بررسی های متابولیک والکتروانسفالوگرافیک الزامی است. در صورتیکه والدین کودک منسوب باشند و یا سابقه بیماری  مشابه در خانواده باشد لازم است بیمار از نظر بیماریهای متابولیک مهمی چون فنیل کتونوری،ارگانیک اسیدمی ها و بیماریهای میتوکندریال بررسی شود در این موارد لازم است جهت کودک ازمایشات امونیاک ،لاکتات ،VBG  و بررسی ارگانیک اسدهای اداری ویا بررسی اسیدهای امینه سرم انجام شود.

همزمان با ان لازم است تا از کودک نوار مغز در حالت خواب  گرفته شود تا سندرمهای تشنجی مهمی  مانند  لاندو کلفنر  Landau kleffner و CSWS  که با اختلال گفتاری واضح همراهند ،رد شوند. در صورتیکه تمام بررسیهای فوق طبیعی بودند کودک لازم است از نظر طیف اوتیسم مورد بررسی قرار گیرد.

 

تاخیر گفتاری در کودکان (قسمت دوم)

علائم اوتیسم توانبخشی


پس از بررسی شنوایی کودک در صورت نرمال بودن شنوایی بهتر است برای فهم این مطلب که ایا کودک در درک مشکل دارد یا در گفتار ، از تستهای ادراکی استفاده کنیم اگر چه این تستها ممکن است در ایران در دسترس ما نباشد یک راه ساده برای تشخیص اینکه ایا کودک درک مناسب دارد پرسش از والدین است .
اگر چه این روش ،روش دقیقی نیست ولی کمک کننده است.

بقیه در ادامه مطلب...

تاخیر گفتاری کودکان(قسمت اول)

علائم اوتیسم توانبخشی

تاخیر گفتاری در کودکان را می توان یکی از مسائل قابل توجه در حیطه پایش تکامل در نظر گرفت به بیان دیگر زمانی که کودکی هنوز صحبتش در حد همسالان خود نیست این مسئله می تواند بیانگر اشکال در کارکرد مغزی وی باشد اگر چه کودکانی هستند که به طور ارثی دیرتر از دیگران صحبت می کنند  ومشکل مغزی ندارند لیکن هر نوعی از تاخیر گفتار باید تحت بررسی قرار گیرد.

بقیه در ادامه مطلب...

افزایش توجه دیداری

راهنمایی برقراری ارتباط توانبخشی

استراتژی هایی برای افزایش توجه دیداری (تماس چشمی،ردیابی و توجه به جزئیات)در کودک مبتلا به اتیسم(اوتیسم)
از چراغ قوه یا نور لیزر در اتاق تاریک استفاده کنید به این صورت که شما نوری را بر روی دیوار می اندازید و کودک آن نور را با چشم دنبال می کند.انجام بازی با اشیایی که حرکتی آهسته دارند و مدت زمان ردیابی بیشتری را برای کودک مبتلا به اتیسم ( اوتیسم ) مهیا می کنند.‌

توانبخشی ادراک چشایی

توانبخشی

 

 
ادراک چشایی کند کار
چهار شیشه خالی مربا اختیار کنید. در یکی دو قاشق غذاخوری عسل در دومی آب نمک اشباع شده، در سومی سرکه و در چهارمی عرق نعنا بریزید. سه روز متوالی، صبح شیرین، ظهر شور، عصر ترش و شب تلخ را روی زبان کودک بریزید به طوری که پیام مزه به مغز کودک فرستاده شود.

بقیه در ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی