کدبازان

Neurofeedback

تصاوير منتخب

Neurofeedback

راهنمایی درمان شرح اوتیسم توانبخشی توصیه به والدین

آیا Neurofeedback در تقویت گفتار کودک اوتیسم مفید است؟

هنوز تحقیقات کافی که تاثیر نروفیدبک را بر مسائل ارتباطی کودکان اوتیسم ثابت کند، صورت نپذیرفته است. البته ممکن است برخی معدود از خانواده ها بعد از نروفیدبک نتایج مثبتی را مشاهده کنند (ولی باز صد در صد مشخص نیست که اولا آیا این مسئله بخاطر نروفیدبک بوده یا سایر درمان ها و ثانیا اگر بر فرض نتیجه نروفیدبک بوده). چون بسیاری از خانواده ها هم هستند که از این روش جواب مثبتی نگرفته اند. به نظر می رسد والدین محترم تا انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه و نتایج کامل تر کمی صبر کنند و زود اقدام ننمایند.

من اوتیسم دارم...

علائم اوتیسم شرح اوتیسم زندگی از دید یک اوتیسمی

اوتیسم تنها یک کلمه است که میلیون ها داستان متفاوت را توصیف می کند.

- من صدا ها را بلندتر می شنوم، چیزها را شفاف تر می بینم، بوها را قوی تر حس می کنم،چیزهایی را حس می کنم که شما حس نمی کنید، مزه ها برایم متفاوت است، من اوتیسم دارم.

بقیه در ادامه مطلب...

برچسب ها سخنرانی اوتیسم

رزی کینگ

شرح اوتیسم

روزی کینگ یکی از فعالان اجتماعی در حوزه اوتیسم است. او مبتلا به سندروم آسپرگر است و دو برادرش اوتیسم شدید دارند. او از نوجوانی علاقه‌مند بود تا دنیا را بدل به جایی بهتر برای افراد مبتلا به اوتیسم کند.  شرکت در برنامه‌های تلویزیونی، نوشتن مقاله و ساخت مستندی برای شبکه BBC درباره اوتیسم از جمله فعالیت‌های اجتماعی او در زمینه اوتیسم است. او علاقه‌مند است تا در آینده یک بازیگر مشهور شود.

روزی کینگ در این ویدئو در مورد اوتیسم صحبت می‌کند. به عقیده او اوتیسم خاص و شگفت انگیز است و نیازی نیست که همه انسان‌ها نرمال باشند! به نظر او با اوتیسم دنیا جای بهتری خواهد بود.

 

برچسب ها اوتیسم ویدیو اپل

خصوصیات

شرح اوتیسم

خصوصیات کمتر گفته شده اوتیسم:

-حالت بدنی ضعیف یا غیر عادی

-مشکل داشتن با چپ و راست و دیگر جهت ها

-بی علاقگی به ورزش/فعالیت جسمانی

بقیه در ادامه مطلب...

 

برچسب ها خصوصیات شرح

رفتارهای تکراری

شرح اوتیسم

افراد در خودمانده نمونه های زیادی از رفتار های تکراری و محدود نشان می دهند که در جدول بازبینی شده رفتار های تکراری (RBS-R) به این نحوه طبقه بندی شده است:
 

1- رفتار های کلیشه ای (stereotypy): این رفتار ها شامل رفتار های تکراری مثل حرکات پر زدن با دست، صداسازی، چرخش سر و تکان دادن بدن هستند.

2- رفتارهای اجباری (compulsive): این رفتار ها از یکسری قوانین پیروی می کنند، مانند مرتب کردن اشیا در یک مسیر مشخص.

بقیه در ادامه مطلب...

تعریف

شرح اوتیسم

 

تعریف اوتیسم:
اوتیسم عبارت است از ناتوانی تحولی طولانی مدت، که موجب اختلال در کارکرد عصبی فرد مبتلا می شود و به طور معناداری بر ارتباط کلامی و تعامل اجتماعی تاثیر می گذارد. که این اختلال در طول سه سال نخست زندگی کودک پدیدار می گردد.

برچسب ها اوتیسم تعریف

آمار

شرح اوتیسم

آمار اوتیسم در دنیا 1 به 48 است
آمار اوتیسم در بسیاری از شهرهای
 ایران 1 به 48 هزار است
آمار واقعی اوتیسم در ایران کمتر از جاهای دیگر نیست بلکه تشخیص خیلی کمتر سبب آمار پایین تر شده است؛ همان طور که به نظر خیلی از صاحب نظران درصد مبتلایان به اتیسم واقعا بیشترنشده اند بلکه تشخیص مبتلایان به اتیسم افزایش یافته است

جالب است بدانید...

شرح اوتیسم

افراد مبتلا به سندروم ساوانت چیزهایی می‌دانند که در زندگی گذشته‌ی خود هیچ‌گاه آن‌ها را یاد نگرفته و تجربه نکرده‌اند!

سندروم ساوانت موجب ایجاد استعدادی عجیب و شگفت در افرادی چون اتیسم می شود و نسبت آن در مردان بیشتر از زنان است.هنوز خیلی روشن نیست که چرا در بعضی از افراد اتیستیک مهارت های ساوانت توسعه می یابد، در حالی که در بعضی دیگر این امکان وجود ندارد.ساوانت به دو صورت مادرزادی و اکتسابی است، از انواع ارثی ساوانت؛ توانایی شخص در به یاد آوردن روز و حسابگری دقیق، که شخص می‌تواند  روز دقیق هفته را در هر تاریخی در سال های گذشته بگوید.

بقیه در ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی