کدبازان

گفتگو در مورد اختلالات

تصاوير منتخب

من اوتیسم دارم...

علائم اوتیسم شرح اوتیسم زندگی از دید یک اوتیسمی

اوتیسم تنها یک کلمه است که میلیون ها داستان متفاوت را توصیف می کند.

- من صدا ها را بلندتر می شنوم، چیزها را شفاف تر می بینم، بوها را قوی تر حس می کنم،چیزهایی را حس می کنم که شما حس نمی کنید، مزه ها برایم متفاوت است، من اوتیسم دارم.

بقیه در ادامه مطلب...

برچسب ها اوتیسم علائم

علائم شیرخواران

علائم اوتیسم سن تشخیص این علائم شرح علائم

والدین گرامی به این علائم در شیرخواران حساس باشید:

-اگر کودکی تا سن 8 ماهگی هنوز غان و غون نمی کند.

-به چشم های شما نگاه نمی کنه با دیدن مادرش عکس العملی نشون نمیده

-با افراد ناآشنا اصلا غریبی نمی کنه تمایلی به برقراری ارتباط با دیگران نداره.

-ممکن است این کودک مبتلا به اختلال (اوتیسم) باشد، لازم است برای بررسی دقیق تر، به متخصص مراجعه کنید.

 

راهکار

علائم اوتیسم

اگر هر بار دیدید که یک فرد دچار اوتیسم با دست هایش بال بال میزند، آن ها را تکان میدهد یا کلمات را تکرار میکند، بدانید که چنین چیزی خود تحریکی است.خود تحریکی یک رفتار بی معنی نیست. در حقیقت، افراد دچار اوتیسم میگویند که رفتارهای خود تحریک آمیز فواید زیادی در عمل برایشان  دارد مثل:

تنظیم کردن هیجانات شان به وسیله  ی خودشان

پر کردن خزانه ی حسی به وسیله ی خودشان

به اشتراک بگذارید تا با اطلاع رسانی، پذیرش و درک اوتیسم انتشار یابد!

برچسب ها اوتیسم راهکار

تاخير گفتاري در كودكان(قسمت سوم)

علائم اوتیسم توانبخشی

در مواردیگه کودک دچار فراموشی کلمات یا به عبارتی رگرشن گفتاری شده است بررسی های متابولیک والکتروانسفالوگرافیک الزامی است. در صورتیکه والدین کودک منسوب باشند و یا سابقه بیماری  مشابه در خانواده باشد لازم است بیمار از نظر بیماریهای متابولیک مهمی چون فنیل کتونوری،ارگانیک اسیدمی ها و بیماریهای میتوکندریال بررسی شود در این موارد لازم است جهت کودک ازمایشات امونیاک ،لاکتات ،VBG  و بررسی ارگانیک اسدهای اداری ویا بررسی اسیدهای امینه سرم انجام شود.

همزمان با ان لازم است تا از کودک نوار مغز در حالت خواب  گرفته شود تا سندرمهای تشنجی مهمی  مانند  لاندو کلفنر  Landau kleffner و CSWS  که با اختلال گفتاری واضح همراهند ،رد شوند. در صورتیکه تمام بررسیهای فوق طبیعی بودند کودک لازم است از نظر طیف اوتیسم مورد بررسی قرار گیرد.

 

تاخیر گفتاری در کودکان (قسمت دوم)

علائم اوتیسم توانبخشی


پس از بررسی شنوایی کودک در صورت نرمال بودن شنوایی بهتر است برای فهم این مطلب که ایا کودک در درک مشکل دارد یا در گفتار ، از تستهای ادراکی استفاده کنیم اگر چه این تستها ممکن است در ایران در دسترس ما نباشد یک راه ساده برای تشخیص اینکه ایا کودک درک مناسب دارد پرسش از والدین است .
اگر چه این روش ،روش دقیقی نیست ولی کمک کننده است.

بقیه در ادامه مطلب...

تاخیر گفتاری کودکان(قسمت اول)

علائم اوتیسم توانبخشی

تاخیر گفتاری در کودکان را می توان یکی از مسائل قابل توجه در حیطه پایش تکامل در نظر گرفت به بیان دیگر زمانی که کودکی هنوز صحبتش در حد همسالان خود نیست این مسئله می تواند بیانگر اشکال در کارکرد مغزی وی باشد اگر چه کودکانی هستند که به طور ارثی دیرتر از دیگران صحبت می کنند  ومشکل مغزی ندارند لیکن هر نوعی از تاخیر گفتار باید تحت بررسی قرار گیرد.

بقیه در ادامه مطلب...

برچسب ها علائم اوتیسم

پژواک گویی

علائم اوتیسم شرح علائم

 

برخی از افراد مبتلا به اختلال های طیف اتیسم دارای پژواک گویی هستند.تکرار تحت اللفظی کلمه ها یاعباراتی که از زبان دیگران می شنوند.
درکودکان کمک سن وسال، استفاده از پژواک گویی بخشی از فرآیند رشد طبیعی زبان محسوب می شود.اما،برخی افراد مبتلا به اختلال های طیف اتیسم دراین سطح از رشد زبان متوقف می شوند.پژواک گویی می تواند فوری یا تاخیری باشد.افراد ممکن است آن چه را که هم اکنون شنیده اند،تکرار کنندیااین که آن را بعدها ،گاهی اوقات ماه ها یا سال ها بعد تکرار نمایند.

برچسب ها ویدیو اوتیسم
صفحه قبل 1 2 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی