کدبازان

فرشتگان زمینی

تصاوير منتخب

درمان سانرایز

درمان سانرایز توانبخشی

 روش سانرایز اولین باردر سال 1983 توسط خانواده کافمن که خود یک فرزند پسر اتیسم داشتند ابداع شد. آن ها زمانی این روش را ابداع کردند که کاملا از درمان پسر خود توسط روانپزشکان نا امید شده بودند. بعد از سه سال کار مداوم پسرشان بهبود یافت و به تحصیلات خود ادامه داد تا جایی که موفق به گرفتن دکترا دررشته  پزشکی شد!

بقیه در ادامه مطلب...

آشنایی افراد اوتیسمی با بیماریشان

راهنمایی توانبخشی توصیه به والدین

یکی از چالش های کودک اوتیستیک رو به بزرگسالی، آشنا کردن او با اوتیستیک بودنش است. "تونی اتوود" از متخصصین اوتیسم و آسپرگر معتقد است: چنین چیزی را با توانمندی ها به فرزند بیاموزید. این حق آنهاست که این را بدانند و باید بدانند که متفاوت اند نه دیوانه و افراد اوتیستیک با عملکرد بالا حتما باید بدانند تا اگر روزی والدینشان از دنیا رفتند، بدانند با گرفتن توانبخشی های اوتیسم و خدمات دولتی مربوط به آنها، چگونه با چالشهایشان برخورد کنند.

Temple Grandin

موفقیت بزرگان اوتیسم

در این ویدیو می‌توانید سخنرانی تاثیرگذار تمپل گراندین را درباره ذهن اوتیسم ببینید و بشنوید.

نویسنده و دامپزشک اوتیسمی

موفقیت بزرگان اوتیسم

تمپل گراندین نویسنده، دام‌پزشک و استاد علوم دامی در دانشگاه ایالتی کلرادو آمریکا است. او مبتلا به اوتیسم است. خانم گراندین یکی از شناخته شده ترین چهره‌های جامعه اوتیسم به شمار می‌رود. او در آگاه سازی مردم و شناخت جامعه از اختلال طیف اوتیسم تاثیر به سزایی داشته. خانم گراندین بیش از 20 جلد کتاب درباره این اختلال تالیف و به چاپ رسانده است. دستاوردهای علمی او در زمینه علوم دامی و همچنین فعالیتهای علمی او در زمینه توانبخشی اوتیسم باعث شد تا در سال ۲۰۱۰ نام او را در فهرست ۱۰۰ فرد تأثیرگذار جهان قرار دهند. بعلاوه در همان سال فیلمی به کارگردانی میک جکسون به نام «تمپل گراندین» درباره زندگی او ساخته شد.

دانشمند و ریاضیدان مشهور اوتیسمی

موفقیت بزرگان اوتیسم

آلبرت انیشتن که شاید مهم‌ترین دانشمند و ریاضیدان تاریخ باشد، چندین ویژگی جالب و احتمالا عجیب داشت. به عنوان مثال او به عنوان یک فرد بالغ، در برقراری ارتباط اجتماعی مشکل داشت. او به عنوان یک کودک، دچار ضعف گفتاری شدید و بعدها پژواک‌گویی یا عادت به تکرار جمله برای خودش شد. و البته این واقعیت است که انیشتین فوق‌العاده فنی بود. این ویژگی‌ها باعث شده که بسیاری از کارشناسان به این نتیجه برسند که او هم به اوتیسم مبتلا بوده‌است.

 

سوال متداول

درمان گفتار درمانی توانبخشی

- فرد اوتیسمی بالغ که توانایی حرف زدن ندارد، آیا می تواند به حرف زدن بیفتد؟

+ با تجربه ای که من دارم بستگی به چند چیز دارد:

1- اگر مشکل اصلی که به علت آن گفتار به تاخیر افتاده، خارج از حیطه گفتار درمانی باشد، تا آن مشکل حل نشود؛ گفتار درمانی کاری نمی تواند بکند. مثلا در کودکی که در سن بالا هنوز به شدت حس هایش درگیر است یا مشکل رفتاری بسیار شدید دارد تا این مشکل حل نشود، گفتار درمانی بیهوده است.

بقیه در ادامه مطلب...

سوال متداول

- آیا آپراکسی و اوتیسم دو چیز متفاوت هستند و آیا هر کودک اوتیسمی آپراکسی هست؟

- آپراکسی یک نوع اختلال گفتاریست و با اوتیسم متفاوت است ولی می تواند همراه با اوتیسم اتفاق بیفتد.

با تشکر از جناب آقای دارویی گفتار درمان اوتیسم

قرنطینه سخت

روایت والدین کودکان مبتلا به اوتیسم از سختی‌های دوران قرنطینه

سوال متداول

راهنمایی توانبخشی توصیه به والدین

- کودک من مدت زیادی است که در کلاس گفتار درمانی اش مقاومت و گریه و زاری می کند علت چیست و چه باید کرد؟

- مقاومت کودک معمولا یا به علت بهم ریختگی های حسی شدید و یا ناتوانی درمانگر در برقراری ارتباط خوب با کودک است. در مورد اول و دوم باید حتما در کنار گفتار درمانی کار درمانی و رفتار درمانی، جهت کاهش مشکلات حسی و رفتاری و در مورد آخر، اگر کودک در کلاس های دیگرش به نسبت همکاری می کند ولی فقط در کلاس گفتار درمانی با درمانگر مقاومت شدید می کند، به نظر من بهتر است برای مدتی گفتار درمانش را جا به جا کنید.

با تشکر از جناب آقای دارویی گفتار درمانی اوتیسم

Neurofeedback

راهنمایی درمان شرح اوتیسم توانبخشی توصیه به والدین

آیا Neurofeedback در تقویت گفتار کودک اوتیسم مفید است؟

هنوز تحقیقات کافی که تاثیر نروفیدبک را بر مسائل ارتباطی کودکان اوتیسم ثابت کند، صورت نپذیرفته است. البته ممکن است برخی معدود از خانواده ها بعد از نروفیدبک نتایج مثبتی را مشاهده کنند (ولی باز صد در صد مشخص نیست که اولا آیا این مسئله بخاطر نروفیدبک بوده یا سایر درمان ها و ثانیا اگر بر فرض نتیجه نروفیدبک بوده). چون بسیاری از خانواده ها هم هستند که از این روش جواب مثبتی نگرفته اند. به نظر می رسد والدین محترم تا انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه و نتایج کامل تر کمی صبر کنند و زود اقدام ننمایند.

تمرین درک و بیان زمان

راهنمایی درمان توانبخشی

آموزش درک و بیان زمان "حال، گذشته و آینده"
شما می توانید با استفاده از موبایل از یک عمل، قبل، حین و بعد از انجام آن عکس بگیرید و بعد آنها را یکی برای کودک توضیح دهید.

بقیه در ادامه مطلب...

من اوتیسم دارم...

علائم اوتیسم شرح اوتیسم زندگی از دید یک اوتیسمی

اوتیسم تنها یک کلمه است که میلیون ها داستان متفاوت را توصیف می کند.

- من صدا ها را بلندتر می شنوم، چیزها را شفاف تر می بینم، بوها را قوی تر حس می کنم،چیزهایی را حس می کنم که شما حس نمی کنید، مزه ها برایم متفاوت است، من اوتیسم دارم.

بقیه در ادامه مطلب...

نابغه تقویم

موفقیت

پسر بچه اوتیسمی نابغه تقویم شرکت کننده سری دوم عصر جدید!

کدام درمان بهتر است؟

راهنمایی درمان دارو درمانی توصیه به والدین

انجمن اوتیسم آمریکا اعتقاد دارد، در دو صورت دادن دارو به کودک اوتیستیک لازم است:
1- دارو آموزش را راحت کند.

2- دارو زندگی را برای کودک آسان کند.

اما درمان اصلی اوتیسم آموزش و بازی است و این آخرین تحقیقاتی است که انجام شده.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی