کدبازان

فرشتگان زمینی

تصاوير منتخب

اهمیت درمان اتیسم در سنین پایین

در مقاله حاضر به یکی دیگر از مهم ترین اصل های تحول یعنی "انعطاف پذیری مغزی" می پردازیم. اصطلاح "انعطاف پذیری " به توانایی دستگاه عصبی برای بازسازماندهی ساختار و عملکرد سلولهای عصبی مغز در برابر تجربیات محیطی اشاره دارد. این ویژگی زیربنای تحول سازگارانه و بازسازماندهی مدارهای عصبی در مغز است. مطالعات علمی نشان داده اند که انعطاف پذیری در سال های اولیه بیشتر اتفاق می افتد، یعنی زمانی که مدارهای عصبی در حال رشد هستند و رشد عصبی در حال تنظیم شدن است...
بقیه در ادامه مطلب...

درمان اتیسم

راهنمایی درمان توصیه به والدین

والدین باید بدانند که "هیچ دارویی براي درمان اختلال طیف اتیسم وجود ندارد" و داروها فقط نشانه‌های جانبی این اختلال را کاهش می‌دهند. در جواب این سؤال که "اختلال اتیسم چگونه باید درمان شود؟" می­توان گفت: هرگونه اقدامی که منجر به بهبودی و یا حتی جلوگیری از وخیم‌تر شدن علائم و نشانه‌های کودك گردد، به‌نوعی درمان به‌حساب می‌آید.
بقیه در ادامه مطلب...

تشخیص اوتیسم

 
در صورت مشکوك بودن والدین به رفتار کودك بهترین اقدام ممکن این است که والدین سریعاً کودك خود را نزد یک روانشناس متخصص کودک یا روان‌پزشک کودک و نوجوانان ببرند. پر واضح است که هر روانشناسی با هر گرایش تخصصی یا روان­پزشک­ هایی که درزمینهٔ اختلال طیف اتیسم تجربه ندارند، قادر نخواهند بود که اختلال اتیسم را به‌خوبی تشخیص دهند و تجویزات مناسبی برای آن داشته باشند. بنابراین در چنین مواردي حتماً باید کودك را یک روانشناس متخصص یا روان­پزشک با تجربه به‌دقت مورد مشاهده و ارزیابی قرار دهند. برای تشخیص اختلال طیف اتیسم، ایده­ ال این است که کودک را یک روان­پزشک کودک و نوجوان یا یک روان­شناس با تجربه درزمینه ی اختلال اتیسم ارزیابی کند.


علت اتیسم

بر اساس دیدگاه­ های موجود درباره سبب ­شناسی این اختلال می­توان گفت که دانشمندان تاکنون نتوانسته ­اند علت بروز اختلال طیف اتیسم را به طور دقیق کشف کنند؛ هرچند آن‌ها به‌طور ناهماهنگی مشخص کرده ­اند که عوامل متعددی مانند عوامل ژنتیکی، وراثت، مشکلات محیطی، سبک زندگی و ... می­توانند در بروز این اختلال نقش داشته باشند. اما آن­چه نمایان است این است که این اختلال با انحراف در تحول طبیعی دستگاه عصبی (ارتباطات عصبی) در دوران اولیه رشد (کودکی) همراه است.


شیوع اتیسم

اختلال طیف اتیسم در تمامی نقاط دنیا، تمامی سطوح اقتصادی-اجتماعی و نیز تمامی گروه­های نژادی و قومیت­‌ها بروز پیدا می­‌کند و طبق یک مطالعه زمینه ­یابی گسترده­ای که سال 2014 در ایالات متحده توسط سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری­ها انجام شده است، شیوع اختلال طیف اتیسم 1.5 درصد گزارش شده است. این اختلال معمولا در پسران چهار برابر (1 در هر 42 پسر) دختران (1 در هر 189 دختر) بروزمی کند و در افراد خاص شیوع ندارد و امکان پیدایش آن در هر خوانواده ای است.

برچسب ها اتیسم شیوع

علائم اتیسم

برخی از رفتارهایی که می‌تواند در سه سال اول باعث ایجاد شک و تردید در والدین شود به شرح زیر است:
1.عدم دلبستگی به والدین به‌ خصوص مادر
2.غان و غون نکردن
3.رفتارهای کلیشه‌ای (مانند: دور خود چرخیدن، بال‌بال زدن، تکان دادن دست جلوی چشم‌ها و ...)

بقیه در ادامه مطلب...

اتیسم چیست؟

اتیسم اختلالی عصب_ رشدی است که در سه سال اول زندگی کودک نمایان می‌شود.  مهم­ترین علائم آن نقص در برقراری ارتباط، مشکل در تعاملات اجتماعی، وجود الگوهای محدود و تکراری در رفتار، علائق و فعالیت­ها است. نشانه‌های اختلال طیف اتیسم عموماً در سال سه زندگی قابل‌تشخیص هستند؛ اما اگر کودک در سطح بالاتری بوده و به همسالان غیر اتیسم خود شبیه‌تر باشد، این علائم ممکن است دیرتر شناسایی شوند...

بقیه در ادامه مطلب...

برچسب ها اتیسم تعریف

به نام خدا...

به نام خداوند شعر و غزل        کلامش نشیند به دل تا ازل:)

برچسب ها به نام خدا

➕ اختلالات طیف اوتیسم در کمین پسران

 

 

این متخصص اعصاب و روان گفت: اختلالات طیف اوتیسم در پسران چهار برابر دختران است، در نمونه‌های بالینی دختران بیشتر مبتلا به اختلالات کم توانی ذهنی هستند.

او اظهار کرد: در سال‌های ۹۱ تا ۹۳ برنامه پایلوت غربالگری اوتیسم در  پنج استان کشور شامل خوزستان، قم، کرمان، همدان و خراسان رضوی انجام شده است، طبق آمار به دست آمده یک درصد از جمعیت کشور از اختلالات طیف اوتیسم رنج می‌برند.

بقیه در ادامه مطلب...

 

برچسب ها اوتیسم پسران

جالب است بدانید...

شرح اوتیسم

افراد مبتلا به سندروم ساوانت چیزهایی می‌دانند که در زندگی گذشته‌ی خود هیچ‌گاه آن‌ها را یاد نگرفته و تجربه نکرده‌اند!

سندروم ساوانت موجب ایجاد استعدادی عجیب و شگفت در افرادی چون اتیسم می شود و نسبت آن در مردان بیشتر از زنان است.هنوز خیلی روشن نیست که چرا در بعضی از افراد اتیستیک مهارت های ساوانت توسعه می یابد، در حالی که در بعضی دیگر این امکان وجود ندارد.ساوانت به دو صورت مادرزادی و اکتسابی است، از انواع ارثی ساوانت؛ توانایی شخص در به یاد آوردن روز و حسابگری دقیق، که شخص می‌تواند  روز دقیق هفته را در هر تاریخی در سال های گذشته بگوید.

بقیه در ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 ... 9 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی