کدبازان

رفتارهای تکراری

تصاوير منتخب

رفتارهای تکراری

شرح اوتیسم

3- یکسان سازی (sameness): مقاومت در برابر تغییر است، برای مثال در مقابل جا به جا کردن اثاثیه مقاومت می کنند و یا از تغییر وضعیت موجود سرپیچی می کنند.

4- رفتار های محدود (restrict): به معنی محدودیت در علایق، تمرکز و فعالیت هاست، برای مثال علاقه کودک به یک برنامه تلویزیونی یا اسباب بازی خاص محدود می شود.

5- رفتار های آیینی (ritualistic): در این حالت فرد همواره فعالیت های روزانه را به یک صورت انجام می دهد، برای مثال این رفتارهای تشریفاتی هنگام غذا خوردن و لباس پوشیدن دیده می شود. این آیتم بسیار نزدیک به یکسان سازی است و از برخی جهات با آن در ترکیب است.

6-خودآزاری (self-injury): که شامل رفتار هایی هستند که آزاردهنده هستند یا باعث آسیب به کودک می شود، برای مثال ضربه به چشم یا سیخونک به پوست یا ضربه به دست (با شی نوک تیز) و یا ضربه به سر. نتایج یک تحقیق در سال 2007 میلادی گزارش کرد که برخی نمونه های خودآزاری، حدود 30 درصد از کودکان ASD را در برمیگیرد.

هیچ رفتار خاصی به تنهایی نشانه و دلیلی برای در خودماندگی نیست، ولی هر یک از رفتار های ذکر شده ممکن است به میزان های متفاوتی در کودکان اوتیستیک دیده شوند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی