کدبازان

فرشتگان زمینی

تصاوير منتخب

نتیجه تعامل با والدین

راهنمایی توانبخشی

نتایج تحقیقی روی کودکان مبتلا به اوتیسم نشان می دهد که نحوه تعامل والدین با آنها از وقتی که دو سال و نیمه هستند می تواند عوارض اوتیسم را به طرز قابل توجهی کاهش دهد. محققانی که تحت نظر کینگز کالج لندن فعالیت می کردند گروهی از والدین را آموزش دادند که چگونه با بچه هایی تعامل کنند که اختلال اوتیسم متوسط یا شدید دارند. نتیجه این شد که عوارض اختلال در کودکانی که والدینشان این آموزش ها را دیده بودند، تا پانزده درصد نسبت به کودکان با وضعیت مشابه داشت. ادامه این روش درمانی به پیشرفت پایدار منجر شده که محققان آن را تحولی فوق العاده توصیف کردند.

راهنمایی

راهنمایی توصیه به والدین

برای یک کودک دارای اوتیسم خیلی اوقات به جای، در رو ببند باید گفت: از روی صندلی بلند شو، برو سمت در، در رو ببند، برگرد به سمت صندلی، بشین روی صندلی.

راهنمایی

راهنمایی توصیه به والدین

سعی کنید به رفتار های مشکل ساز کودک خود به عنوان، فرصتی برای رشد دادن و تقویت او نگاه کنید. ما می خواهیم از خودمان بپرسیم چه بخش هایی از زیر بنای رشد کودکمان حذف شده که باعث می شود این چنین رفتار کند؟

کودکان مبتلا به اوتیسم، پشت درهای بسته کرونا

 

اوتیسم اختلال پیچیدۀ رشدی است که هنوز علت مشخصی برای آن شناسایی نشده و درمان مشخص و قطعی ندارد. بهترین کمک به بیماران مبتلا به اوتیسم، تشخیص زودهنگام و شروع مداخلات منسجم در زمان طلایی است. زمان طلایی، سنین بین سه تا پنج سال است و از دست رفتن این دوران به معنای از دست رفتن راه‌های کنترلِ بیماری تا پایان عمر است.شیوع ویروس کرونا موجب تعطیلی مراکز توانبخشی اوتیسم شد و رسیدگی به وضعیت کودکان مبتلا، مورد غفلت قرار گرفت.
 

 

عید غدیر مبارک باد

یارب به حق غدیر و مولای غدیر
با دست علی و مرتضی دستم گیر

تا همره قدسیان فرستم صلوات
فریاد زنم ز فرط شادی تکبیر

عید سعید غدیر خم مبارک باد

بابی فیشر-قهرمان شطرنج

موفقیت بزرگان اوتیسم

گفته می‌شود بابی فیشر، قهرمان مطرح شطرنج و قهرمان شطرنج جهان، علاوه بر اسکیزوفرنی پارانوئیدی و اختلال وسواسی اجباری، سندرم اسپرگر نیز داشته‌است. فیشر به شدت درونگرا بوده‌است و به دلیل توانایی‌های اجتماعی ضعیف‌اش با دیگران ارتباط برقرار نمی‌کرد. تمرکز افراطی او بر روی شطرنج نشانه‌ی دیگری است که نشان می‌دهد او توانایی کنار آمدن با محیط‌های غیرساختاریافته را نداشته‌است.

پل دیراک-فیزیکدان

موفقیت بزرگان اوتیسم

پل دیراک بارها و بارها به عنوان یکی از فیزیکدانان برجسته و تاثیر گذار قرن بیستم معرفی شد. این استاد دانشگاه کمبریج به شدت به مکانیک کوانتومی و الکترودینامیک کوانتومی ‌کمک کرد و حتی در سال ۱۹۳۳ جایزه‌ی نوبل فیزیک را نیز از آن خود کرد. اما این نوبل، تقریبا توسط دیراک رد شد، زیرا وی به حدی انزواطلب بود که ابدا تمایلی برای حضور در جمع نداشت. این شدت خجالت یکی از دلایلی است که تعداد زیادی از مردم فکر می‌کنند که دیراک احتمالا به نوعی از اوتیسم مبتلا بوده‌است. آن‌ها علاوه بر خجالتی بودن او، تمرکز شدیدش، افکار افراطی، عدم همدلی و الگوهای سفت و سخت او را در میان سایر دلایل قید می‌کنند.

امیلی دیکنسون-شاعر

موفقیت بزرگان اوتیسم

جولی براون در کتاب خود به نام «اوتیسم و سندروم آسپرگر چگونه روی نوشته‌های ادبی تاثیر گذاشته‌است» شاعر کلاسیک، امیلی دیکنسون را ذکر می‌کند. براون بخشی از یک گروه بزرگ است که معتقدند دیکنسون نشانه‌های زیادی از اوتیسم را در خود داشته‌است: او شعر هایی را که در زمان او بسیار غیرمتعارف بودند، می‌نوشت، بسیار انزواگرا بود، با کودکان به راحتی ارتباط برقرار می‌کرد، لباس‌های متفاوتی می‌پوشید و شیفته‌ی گل‌های معطر و بسیاری چیزهای دیگر بود.

در حالی که نویسنده‌ی بیوگرافی دیکنسون، لیندن گوردون، اصرار دارد که صرع چیزی بود که سبب شده بود دیکینسون انزواطلب باشد، متخصصان پزشکی می‌گویند احتمال رخ دادن صرع در افرادی که مبتلا به اوتیسم هستند بیش‌تر است.

مونته سوری چیست؟

درمان توانبخشی

مونته سوری نوعی رویکرد و روش جامع آموزشی با قدمتی بیش از یک قرن است که مبنای کار با کودک را اصول حاکم بر رشد طبیعی و نیاز های فردی هر کودک را قرار می دهد. آموزش کودکان به روش مونته سوری در بسیاری از کشور های جهان متداول است.

بقیه در ادامه مطلب...

امید و باور

راهنمایی توصیه به والدین

اگر فرزندان خود را باور کنید و بپذیرید که آن ها هم توانمند هستند و آن ها را به همان شکلی که هستند عاشقانه دوست داشته باشید، مطمئن باشید تا آخرین حد قابلیتشان رشد خواهند کرد. هرگز این دیدگاه را از دست ندهید. در برابر تمام ناملایمت ها قوی و استوار باشید و سعی کنید همیشه با توان خلاف جهت رودخانه شنا کنید.

بقیه در ادامه مطلب...

نحوه تاثیرگزاری روش درمانی سانرایز

درمان سانرایز توانبخشی



در این مطلب به نحوه تاثیرگزاری روش سانرایز می پردازیم.

روش سانرایز ( SON-RISE ) به دلایل زیر برای درمان کودکان اوتیسم موثر می باشد :

  • ملحق شدن به رفتارهای تکراری و آیین گونه‌ی کودک کلید ورود به این رفتارهاست و ارتباط چشمی ، رشد اجتماعی و بازی با دیگران را تسهیل می کند .

نحوه انجام روش درمانی سانرایز

سانرایز


نحوه انجام روش درمانی سانرایز یا SRP به این ترتیب است که والد با تقلید از رفتارهای تکراری  کودک ، همراه وی می‌شود  و زمانی که رفتاری بهنجار نشان دهد او را تشویق می کند تا آن رفتار شکل بگیرد و یا اگر علاقه اجتماعی نشان دهد پدر و مادر از این فرصت استفاده می کنند تا رفتارهای اجتماعی را به وی آموزش دهند.

بقیه در ادامه مطلب...

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 9 صفحه بعد

درباره ما

به وبلاگ من خوش آمدید... در اینجا به آشنایی در مورد بیماری اوتیسم و چگونگی مواجهه با افراد اوتیسمی میپردازیم...

جستجو

بایگانی

نويسندگان

تصاوير برگزيده

شبکه های اجتماعی